dimarts, 5 de maig del 2015

La victòria de Joan Collet

Joan Collet és un home feliç. Al més pur estiñ Joana d'Arc ha lluitat durant mesos i molts anys per un repartiment més equitatiu dels drets televisius. Dijous passat el Govern espanyol va aprovar el Reial Decret de mesures urgents sobre la comercialització dels drets d'explotació de continguts audivisuals. Sota aquest nom tant pompós es corregeix una injustícia que a la majoria de lligues europees ja està resolt de fa temps.
A partir de la temporada 16/17 els drets televisius es negociaran col·lectivament i no individualment en cada equip, ja que els equips cediran els drets als organismes federatius perquè aquests gestionin quin és el millor postó pels clubs.
Això significa que tant Barça i Espanyol es repertiran el mateix del pastís dels drets de televisió. Això és el que volia Joan Collet: que la diferència econòmica dels equips grans o petits no es faci pels drets televisius, la mare dels ous de la Lliga, el què malaurdament sustenta aquest negoci. L'home més influent de la Lliga no és el seu President Javier Tebas, sinó Jaume Roures, l'amo de Mediapro.
El nou decret-llei, la qual és una victòria moral de Joan Collet, president de l'Espanyol, com a abanderat en la lluita per la igualtat entre petits i grans, preveu que el 92% del pastís Tele, es reparteixin de manera col·lectiva entre tots els clubs de la Primera Dicisió. El 8% queda repartit entre una compensació econòmica pels equips que baixin de categoria, una part per la Lliga i la RFEF i una altra part per sufragar els costos de les competicions que organitzen així com en la formació de jugadors.
Dins d'aquest 92%, el 50% es reparteix a parts iguals, el 25% es repartirà segons l'històric i la classificació als darrers 5 anys; i el 25% restant es repartirà segons taquillatge i audiències del club.
Ara els organismes futbolístics espanyols han de negociar amb els diferents operadors televisius per veure qui es queda amb l'explotació de la Lliga i al Copa. L'objectiu és equiparar-se amb la Lliga anglesa o el calcio italià.
I aquí entren Mediapro, l'empresa catalana de Jaume Roures, amb aliança amb Al Jazzera, i Telefònica que aquesta setmana passada va comprar el Grup Prisa són els dos licitants dels drets televisius per la pròxima temporada.
Mentrestant la pròxima temporada, a expenses de la desitjada 16/17, Mediapro tindrà la majoria dels equips, però el Barça és de Telefònica.
El Decret-llei de dijous, la gran victòria de Collet per sufragar els deutes dels clubs, com una font d'ingressos que rajarà una mica més per tal de no ofegar els clubs. No serà la panacea ni la salvaciód els clubs endeutats, però almenys se sentiran més alleugerits i la Lliga espanyola podrà presumir d'assemblar-se a l'angles

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada