Tornarem a veure un altre any hegemònic amb els Mercedes dominant com l'any passat? Tornaran les garrotades entre el campió Lewis Hamilton i Nico Rosberg? Quin paper faran els clàssics com Ferrari o McLaren? Què farà Fernando Alonso, de nou a McLaren, aquest any? Tornarà el millor Sebastian Vettel, ara dins Ferrari? I Red Bull? Ricciardo, ara líder de l'escuderia austríaca, serà capaç de fer tant bon paper com va fer Vettel fins al moment? Qui serà el pilot revelació de la temporada que està a punt de començar, aquest diumenege a primera hora del matí a Austràlia. I els papers dels espanyols?...
Preguntes que començarem a resoldre a partir d'aquest cap de setmana en l'inici de la temporada més llarga de la història de la F1. 20 curses per tal que la gran X de la Fórmula 1 es desvetlli. Qui guanyarà el Mundial de la Disciplina reina de l'automobilisme mundial?
Austràlia, l'Albert Park de Melbourne, apagarà els cinc semàfors vermells d'una temporada que es presenta emocionant i carregada de novetats.
A nivell de calendari. Mèxic és el 20è GP del calendari, que torna després de més de 20 anys d'absència. El 10 de maig, GP d'Espanya al Circuït de Catalunya. Per cert, que a nivell de puntuació, s'elimina la puntuació doble de l'últim GP de la temporada.
A nvell de pilots. Vettel deixa Red Bull i passa a Ferrari. Alonso torna a McLaren. Daniel Kvyat deixa Toro Rosso i passa a ser pilot de Red Bull juntament amb Daniel Ricciardo. 2015 és l'any del debut del pilot més jove que debutarà a la F1: Max Verstappen, fill de l'expilot holandès Jos Verstappen, que té 17 anys. Ho farà amb Toro Rosso. Pinta a la gran revelació de la temporada. Un altre fill que debutarà a la F1, serà el de Carlos Sainz. Carlos Sainz Jr, fill del campió de Rallies pilotarà l'altre Toro Rosso. Curiós. Dos fills de dos pilots en una escuderia filla de Red Bull
Alonso i Sáinz són els 2 pilots espanyols de la graella. I el castellonenc Roberto Mehri al volant d'un Manor, l'hereu de la desapereguda Marussia, pilotarà el F1 almenys a la primera cursa, la d'Austràlia, en busqueda d'algun patrocinador que pugui aportar més diners. Mehri serà acompanyat a Manor per un altre debutant, l'anglès Will Stevens. Un altre debutant, el brasiler Felipe Nasr, al volant d'un Sauber
Canvis en el nom de les escuderies amb canvis de motors. McLaren ja no és Mercedes, és Honda. I Lotus no és Renault ja, és Mercedes. Caterham desapareix fins a nou patrocinador. 10 equips, 20 pilots
I canvis en el reglament: Molt pocs a nivell tècnic, però dos grans novetats, a nivell audiovisual. 1. El Safety Car Virtual, el VSC, un gran panell que alertarà als pilots d'incidències i que hauran de reduir la velocitat. Un cop reestablerta la normalitat s'haurà d'esperar 30 segons per restablir la cursa. Adeu ja al tradicional cotxe de seguretat davant una cúrrua lenta de cotxes. 2. Adeu a les restriccions de missatges tècnics per ràdio. A nivell tècnic, la novetat de l'ala davantera, el morro, nou disseny per millorar l'aerodinàmica del cotxe o el suport de la col·locació de les càmeres subjectives al cotxe. Només es podran utilitzar 4 motors en lloc de 5 de l'any passat. Iels pilots no es podran canviar el disseny del casc.
Vist en la pretemporada sembla que els Mercedes tornen a estar per endavant. Ferrari millora però encara està lluny. McLaren és qui ho té més pelut. Accident d'Alonso a banda, a la pretemporada, els cotxes de Waking han tingut molts problemes de fiabilitat i han pogut rodar ben poc.
I televisivament parlant tot igual. TV3 en català per 19è any consecutiu i Antena 3, en obert i Movistar F1 en tancat.
Amics tornen les primeres matinades i els posteriors vermuts amb escupinyes, olives i patates amb el soroll dels motors de la F1. L'espectacle de l'automobilisme torna a començar. La F1 2015 ja és aquí. A gaudir-la
PostData: El Barça de bàsquet va guanyar al Maccabi de Tel Aviv en una nova jornada del Top16 de l'Eurolliga
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada