Els antitaurins absteniu-vos de llegir el que hi ha a continuació. Perquè avui parlarem de toros. Concretament de toros vermells, en anglès Red Bull.
Diumenge va ser un gran dia per la marca de begudes energètiques austriaca. Un dia complet que vam disfrutar des del matí fins a la nit. Bé molts de vosaltres segurament vau disfrutar del Red Bull a altes hores de la matinada de dissabte en el vostre habitual safari discotequero, o al desert en busca de camells, però bé això és una altra història
Ni el més brillant cap de marketing ni publicista hauria ideat una campanya publicitària tant bèstia i amb tants rèdits com el que vam viure diumenge.
Al matí el Red Bull de Sebastian Vettel es va veure des del punt més alt del pòdium del GP de Corea de F1, en el tercer triomf consecutiu del germànic que el va fer encapçalar el Mundial de la disciplina reina de l'automobilisme. A més el segon lloc va ser pel seu company d'equip Mark Webber
Això no és tot, ja que a la nit va ser l'apoteosi, el multiorgasme dels caps de marqueting de Red Bull. Durant 2 hores vam veure com un globus s'enlairava cap a l'estratosfera on hi havia Felix Baumgartner, el paracaigudista austriac que es llançaria posteriorment daltabaix de 39000m. El repte, la frikada, o com vulgueu dir es deia Red Bull Stratos. El salt estratosfèric i mai millor dit del Felix, ja un amic entre nosaltres perquè pronunciar bé el seu cognom és un repte més gran que el que va fer ell, va ser vist per 8 milions de persones només al youtube i per 1'5 milions a Espanya a través de Teledeporte.
Els 50 M d'€ que va costar el repte ja han estat amortitzats amb escreix per una marca que genera 4700 M€ només en venda de llaunes. És més Red Bull es gasta més diners en conceptes d epublicitat que no pas en la fabricació del nèctar taurí.
Fixeu-vos, la marca austriaca propietària d'un dels homes més rics del món, Dietrich Mateschitz, té 2 equips a la F1, la marca mare, i la fílial Toro Rosso, un equip a la NASCAR americana, patrocina a Marc Márquez o Dani Pedrosa entre altres i és propietari de dos equips de futbol, a part de patrocinar altres esdeveniments.
En resum que aquest diumenge hem vist toros fins a la sopa, per molt que no ens agradi. La més bèstia campanya publicitària de la història ha estat amortitzada al primer minut. La pela és la pela.
Com diria l'honorable Josep Lluís Nuñez, Red Bull és més que una llauna de virilitat taurina
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada